ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΟΦΌΡΟΙ

Ευθυμα  και  σοβαρά 

    του Μπάρμπα Γιάννη



Πείσε με Άγιε Ονούφριε...ότι αυτό που ζω...δεν είναι παραλογισμός.!
ότι τα ζόρια που τραβάω...είναι...κατάλοιπο ενός συνδρόμου που έμεινε από τα χρόνια του Μνημονίου...η κάτι ..άλλο.!
Ελληνας είμαι Ανατολίτης...γέννημα θρέμμα της Αφροδίτης που λέει και το λαϊκό άσμα...!
Με το καφεδάκι μου το πρωινό.... τους ντενεκεδογλάστρες  ..μου...τους πολύχρωμους...στην αυλή...
Τα ασβεστωμένα περάσματα...από τον κήπο στην κουζίνα....
κι εκείνη την τάση να κόβω το πρώτο ανθισμένο λούλουδο  και να το προσφέρω στην πρώτη κυρία...περαστική που κοντοστέκεται και μου λέει “ καλημέρα”.!


Εχω κι ενα σαγινευτικό μουστάκι...!..Πενήντα χρόνια τιο ψαλιδίζω στον καθρέπτη..μη χασει τη γραμμή του..από αδέσποτη τρίχα.
Μιά μερα με φωτογράφησε από απόσταση μια τουρίστρια..καθώς περνούσε στο καλντερίμι.
Τραβούσε επίμονα πόζες και πλησιάζω ζητώντας να δω τι είχε τελικά πετύχει,από περιέργεια.
Και τι να δω ρε ..παίδες..!..
Ένα πρόσωπο... ζουμ ...Άδωνις...έτοιμο καλλιτεχνικής φυσιογνωμίας  για ελαιογραφία του Βαγκ... από τα Σεπόλια..!
Κυρία μου..!!! Αυτός είμαι εγώ?
-Γιά... in der Tat du. und du bist berühmt auf dem Foto Ich werde dich für eine Erinnerung haben .
Δεν πολυκατάλαβα από τα στραμπουλισμένα της λόγια...αλλά.... 

Το ύφος..της έδειχνε ότι υπήρχαν περιθώρια να βγει από μέσα μου το σκουριασμένο..και ξεχασμένο καμάκι των καιρών της νιότης που άφησε πολλές κίτρινες φωτογραφίες ξεχασμένες στο μπαούλο.!.!
Ξέχασα να σας συστηθώ.! Μπάρμπα Γιάννης..... ο Ψαράς .!
Πρώτη μούρη και καμαρωτή σε Νησί των Κυκλάδων..
Δουλεμένα και βασανισμένα νιάτα που κρατούσαν κουπί, έδεναν και έλυναν τις “Πίτες”της πλώρης του πλοίου..,  αναδίπλωναν και μάζευαν τα πανιά στου καιρού τα κελεύσματα!
Σκαρφαλωμένη αυλή.. το γραφικό σπιτάκι μου σε πλαγιά με θέα το απέραντο γαλάζιο...που άλλοι το θέλουν ..να ονομάζεται σπίτι, άλλοι το θέλουν ερημητήριο...κι άλλοι θα το φαντάζονται..Ταβέρνα..!
Δεν με πειράζει ...κλεμμένο στη φαντασία τους είναι ας το πάνε όπου θέλουν.
Κι εγώ Πρωταγωνιστής  θα γίνω στα τουριστικά φυλλάδια που έβγαλε το Υπουργείο...με θέα και με  εντυπωσιακά   καρέ.. την αφισσοτυπωμένη    αφεντομουτσουνάρα μου.
Μα τελευταία...δεν βλέπω να πάνε ..προς τα εκεί τα  πολιτισμικά πράγματα..!!!
Κάτω..στο ξάγναντο...στο μπλε..και του ουρανού τις ανταύγειες...λιγοστεύουν..οι κορβέτες...τα τρεχαντήρια...και οι πολυόροφες..πλωτές πριγκίπησσες...με το πολυάριθμο πολύχρωμο γεμάτο χαλαρούς Τουρίστες ..φορτίο..
Και από κει που...έβαζα τα κιάλια να κοιτώ...τις περατζαδες..με τις ξαπλώστρες...και όταν ο καιρός το έφερνε...

ερχόταν και οι μυρωδιές απ τα ..πασαλειμμένα..μόσχο.. πέρφιουμ..του δέρματος.
Τώρα....!!!!
Ένα μουγκρητό..από βαριές τουρμπίνες....και καυσαέριο...από άκαυτο πετρέλαιο..κακοσυντηρημένης μηχανής...και ω !  ..οι τάσεις των καιρών!
Το μεταλλικό τέρας. !!!
Να πλησιάζει...αργά...ερευνητικά...καχύποπτα..Κανονιοφόρος γειτονικού κράτους...με σήματα προβολής και κωδικούς παρεμβολών.!
Τρέχω να πάρω τα κιάλια...τα βάζω στα μάτια μου.
Εγώ κοιτώ αυτούς,αυτοί κοιτούν με διόπτρες...εμένα...η την κεραία τηλεόρασης της ταράτσας μου...που ανάθεμα και την έβαλα.!
Σκέπτομαι την τουρίστρια..που με σημάδευε με την φωτογραφική..να μου τραβήξει  πόζες...χαμογελαστή...κι αυτούς εδώ..που για μια στιγμή νόμιζα πως θα γυρίσουν το κανόνι να μου ρίξουν !
Ευτυχώς..!!!
Ακούγεται δεύτερο μουγκρητό....ίδιο καυσαέριο...ίδιος θόρυβος ίδια ισχύς μηχανής......κανονιοφόρος και αυτή...αλλά δική μας..! παρακολουθούσε προσεκτικά την πρώτη..!!!
Τώρα όλο και πιο συχνά..το πράγμα...επαναλαμβάνεται....και σεις καταλαβαίνετε κατά που τραβάει...
Μα θα μου πείτε...και γιατί σκέφτηκες να σταυροκοπηθείς..επικαλούμενος τον Άγιο Ονούφριο..Μπάρμπα..?
Δεν ξέρω έτσι μού ήρθε ρε Παίδες....ίσως πλέον περισσεύουν οι παρακλήσεις και τα χρυσά τάματα και τιμαλφή.. που γέμισαν οι Εκκλησίες...στους λοιπούς Αγίους...από τον απελπισμένο κόσμο..ένεκα μνημονίων..
.και που στο τέλος..τα παίρνει..και διαφεύγουν έξω..με το ζύγι ο Ριχάρδος.!
Λέτε να υπάρχει..συμβολισμός στις άγιες παραβολικές ομοιότητες με αυτές του βιογραφικού του αγίου.?
..Κάπως έτσι..μηχανευόταν τις διαβολικές του χρήματος δυνατότητες..κι ερχόταν σε σύγκρουση με τον Εωσφόρο....
Τελειώνοντας την μάχη μαζί του γηραιός ξεψύχησε σε οίκο ανοχής κηρύσσοντας το λόγο θεού..και την μετάνοια από τις αμαρτίες..
Μου ήρθε να πάρω χαρτί να γράψω στους δυνατούς της γης...!
Να αρχίσω από τους πλανητάρχες..τους προέδρους των Δημοκρατιών...τους χρηματιστές..  Δανειστές...Νομικούς και Τεχνοκράτες...! Να τους πείσω ότι η ομορφιά και το εύοσμον ..δεν συμβαδίζει με την μπόχα.!..
Ούτε τα ερείπια..με την αρμονία των γραμμών και της δημιουργίας.
Το έσκισα στα μισά της γραφής.....! Μάταιο...δεν είναι στις επιδιώξεις τους.
Είναι φοβισμένοι...!
Αδύναμοι κρίκοι.. προσδεδεμένοι σε παγκόσμιο ανοχής οίκο.!
Άγιε Ονούφριε..κάνε το θαύμα σου..κι ας πουν ότι θέλουν για τις προθέσεις σου.!
Το έσκισα χίλια κομμάτια...
Προτιμώ να σας πω έτσι ψηφιακώς και για τους "σπα" κατασκόπους..τα παραπονάκια μου..και σύντομα θα επανέλθω..!



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....