Σήμερα γιορτάζει η Πατρίδα μου ....


.....του     Μπαρμπα....Γιάννη



Φωτογραφία: Απόσπασμα των "Απάντων" του στρατηγού Μακρυγιάννη.





Σήμερα Γιορτάζει η Πατρίδα μου...η Σημαία μου...η Παράδοσή μου...το γένος...η φυλή....!!!
Σαν σήμερα ..πριν 55 χρόνια...ντυμένος στα Γιορτινά μου ..άσπρα και μπλε...έπαιρνα βαθιές παιδικές ανάσες...για να απαγγείλω το ποίημα....περιχαρής μπροστά σε κόσμο...ενθουσιασμένο... που με χειροκροτούσε....!!!
....-Της ....Πατρίδας μου η Σημαία...έχει χρώμα ...Γαλανό...και στη μέση χαραγμένο...ένα κάτασπρο Σταυρό.....!!!
-Μπράβοοοο....!!!!   (Χειροκροτήματα..ενθουσιώδη του κοινού...)..Μπράβο Γιαννάκη....!!!
-Κυματίζει με καμάρι δεν φοβάται τον Εχθρό....σαν τη Θάλασσα...Γαλάζια...και λευκή σαν τον Αφρό...!!!
Υποκλίθηκα...και έδωσα το χέρι μου στη...Γιαγιά...να με κατεβάσει από το βάθρο...γεμάτος ενθουσιασμό...!!!
-Γιαγιά...το είπα...καλά...???
Πήρα ένα φιλί...που άξιζε ..χίλιες...καραμέλες...και μία αγκαλιά γεμάτη ...συγχαρητήρια...!!!
-θα το πούμε το μεσημέρι ... και στον Μπαμπά....θα πάρουμε κι άλλα μπράβο....
Αργότερα κατάλαβα...πάρα πολλά πράγματα...για αυτό το πολύτιμο σύμβολο...που παιανίζουν Πάντες...στην Παρουσία του ....ευθυτενίζονται....αγήματα...και αποτίουν φόρο τιμής...Πολιτεία ,κλήρος, και Λαός.
Σκέφτηκα..την σοφία του Ποιητή...να συντάξει τους στοίχους...και να γεμίσει με χρώματα της Θάλασσας, την Ιστορία της.....τον κυματισμό..και  την κίνηση...από το διαδοχικό πέρασμα της...στα δεινά των πολέμων,...στις περιόδους Ειρήνης....και ξανά....πάλι...
Πόσο πιο αγνά θα μπορούσε...να απαγγελθεί...το στιχάκι της ευχαριστίας και του Επαίνου προς αυτή...,εκτός  από το στόμα ...ενός άδολου παιδιού...που του ορίζει το μέλλον.!
Για αυτούς που χάθηκαν με αυταπάρνηση...και ηρωϊκό  ενθουσιασμό..στις μάχες και τους
αγώνες...υπερασπιζόμενοι το δίκαιο και την Ελευθερία....από τα βάθη των αιώνων μέχρι και το κοντινό χθες.!!!
Κρατώ στα χέρια μου απόμαχος πια της ζωής ...το βιβλίο του Στρατηγού Μακρυγιάννη....ζω τις περιγραφές των καιρών εκείνων , με την οσμή ...της μπαρούτης , και των καμένων ...ως να ακούω...τα βάσανα...την βοή και την Αντάρα....των ...επαναστατημένων χρόνων............................................................

Σήμερα.....γιορτινή μέρα 25 Μάρτη...ανοίγω...την τηλεόραση.....!!!Λειτουργία.....Παρέλαση......ακούω τον Εθνικό ύμνο....!!! Γλυκό μεθύσι....φέρνει....το άκουσμα του ....υγραίνουν τα μάτια μου...συλλογιέμαι...πως είμαι και εγώ ένα μέρος ...από την κληρονομιά...και το καθήκον...που μας άφησαν...αυτοί που έζησαν τον ξεριζωμό...την ταπείνωση....και την υπέρτατη θυσία.
Κτυπά η πόρτα...και μπαίνει μέσα το εγγόνι μου...κρατώντας μία μικρή  σημαία....!!!
Παππού....είπα ..το ποίημα....του Κολοκοτρώνη...!!! Με φίλησε ο Δάσκαλος ...και μου έδωσε τη σημαία...κοίτα...!!!!!!
-Τη....Σημαίαααα....!!!...Μπράβο...Τσολιά μου...!!!...
-Το αγκάλιασα και το έκλεισα στην αγκαλιά μου...μαζί με την σημαιούλα....!!!
.Έκλεινα...μέσα μου και η δική μου λαχτάρα...  ο Θαυμαστός κύκλος  με τα όνειρα...και τις  ανεκπλήρωτες... φιλοδοξίες..
Πέταλα..τα χέρια που εσωκλείουν ...σαν ώριμο καρπό...τους δικούς μου αγώνες....την μικρή η μεγάλη προσφορά στο χρέος και το καθήκον...όπως η μοίρα ώρισε.
Στις  παράλληλες ράγες  και της δικής μου Ζωής....νοιώθω τους κτύπους και θαρρώ.. πως πλησιάζω στο τέρμα.
Σήμερα γιορτάζει η Πατρίδα μου......!!!
Σαν  τα   άνοιξα  ...ένα νέο άνθος...ξεπετάχτηκε...και λες... πως πήρε τα αρώματα...και την ζωηράδα...της νιότης μου..!
Άφησε την αγκαλιά μου ...και έτρεξε στη Μητέρα του...να της παραδώσει την Σημαία....για να ασχοληθεί με το βιβλίο...του Μακρυγιάννη...που του χάρισα... με τις γκραβούρες και τις φωτογραφίες των Ηρώων...της Επανάστασης
-Μαμά...Μαμά....κοίτα...τι μου έδωσε...ο Παππούς....!!!!!

Ευχές στον Απόδημο...Ελληνισμό...!!


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....