και...μας ράβουν..ένα κουστούμι....

                                 Ευθυμα και Σοβαρά

                                                            του Μπάρμπα Γιάννη

Μου το σφύριξαν ..ότι συνεδριάζει το Γιουρογκροπουπ για μας χωρίς εμάς...
Παλιά έλεγα ...
Ας τους να μαλλιοτραβιούνται...ότι και απόφαση να πάρουν...στο τέλος ..θα μας ταλαιπωρήσουν τα...απόνερα..μιας ενδοεταιρικής κρίσης...
Είναι και το  ΔΝΤ...που θέλει να λέει και να κάνει τα δικά του...θα βγουν στα φόρα οι τραβηγμένες διαφορές...θα κάνουμε κι εμείς την κριτική μας...θα φανεί το χάσμα...και το αναίτιο κίνητρο.
Ομως εδώ τα πράγματα έχουν αγριέψει...πάμε δεμένοι..για χρεωκοποσφαγή....(είδατε λέξεις που ξέρω κι εγώ να χρησιμοποιώ..?-συνομιλώντας με τους δανειστές.. στα διαλύματα,  άπλωνα το χέρι ..κι έτρωγα με τράκα, από το ίδιο .."ποπ κορν" που  μασάγανε...-)..!
-Τι θέλεις και ανακατεύεσαι με τα πίτουρα...ρε Μπάρμπα Γιάννη...!!!
-Τι μου λες.???..Εδώ ήλθε προχθές Ολάκερος Πλανητάρχης..και με το που πάτησε το πόδι του στο Θεωρίο στο Φάληρο...το βλέμμα του έπεσε πάνω μου...!!!
-Καλε...σπέρα σας...!!!
Για μένα το είπε..το φαντάστηκα...επειδή δεν καταλαβαίνω γρι από αγγλικό... !!!..Για μένα αρκεί...τα υπόλοιπα ξενικά για τους άλλους..!
Όσο πύκωνε ο λόγος του κι ανάμεσα...στα χειροκροτήματα...και τα στραμπουλισμένα  Ελληνικά του πέταγε..και το";..Περικλής.."... "φιλότιμο" .ξαφνικά γύρισε ...σε μένα...και πύκνωσε τις λέξεις....κι όλων τα μάτια ..έπεσαν  πάνω μου.!
-Τι μου λέει ρε Παιδιά..????
-Τυχερέ ....Μπάρμπα Γιάννη....!!!!..Σου έφερε δώρο....!!!...Διαβάζει ..λέει  τα χωρατά σου  στο Λευκό Οίκο...και χαλαρώνει...Τυχερέ...έλα πάρτο...κάνεις και το δύσκολο...!!!
-Τι  είναι  αυτό  το πακέτο....ρε παιδιά...???...καμιά αναβάθμιση για το λάπτοπ..?
Προθυμοποιήθηκε να με διευκολύνει κάποια μαθήτρια από το Ελληνοαμερικανικό κολλέγιο...και να μου το παραδώσει...εξηγώντας μου  πως είναι ύφασμα κασμίρι...εξαιρετικής ποιότητος...δείγμα φίλιας αγάπης και  ευγνωμοσύνης στο πρόσωπό μου...ως ..ο αντιπροσωπευτικότερος..μεσήλικας της γενιάς που τίμησε το..Πολυτεχνείο....την αντίσταση...και την υποδοχή των Μεταναστών..!!!
-Έκανα τόσα πολλά..???
-Παρ το  και μην μιλάς..!!!   φωνάζει   κάποιος... ενθουσιασμένος σπάζοντας την  εκκωφαντική σιγή.!
Θυμήθηκα την Πειραϊκή Πατραϊκή..κι εκείνο το...διαφημιστικό της..."Ντύνει...στολίζει Νοικοκυρεύει."..χωρίς διαμεσολαβητές και τριτεγγυήσεις..!!!
Θυμάμαι ακόμη .άλλους να  λένε ότι την Ελληνική αυτή Εταιρεία  έκλεισε  κάποια χορεύτρια ..ναζιάρα..
Άλλοι πάλι να  ισχυρίζονται ότι αιτία ήταν η...ΕΟΚ ..με το  "σφυκτό "τζίν  και τα  Μοντέλα της εποχής που λάνσαρε...  με τα ισχαιμικά   μπουτάκια!!!...ας όψεται........η κακιά της μόδας  συνήθεια που την πλαστογραφούν οι Πολιτικοί  με τη  χρεωκοπία  ..!
Κι ο Άνθρωπός το είπε...τρείς φορές.. Να δώσουν τέλος σε αυτή την βάναυση τακτική...της μίζερης λιτότητας  στην Ελλάδα.!
Σηκώθηκα με τη βοήθεια της μαγκούρας...έβαλα το ένα χέρι στην καρδιά και με το άλλο σήκωσα το χέρι μου γροθιά...σημάδι αποφασιστικότητας κι ευγνωμοσύνης στο πρόσωπό του..!
Μην ρωτάτε πότε ..έγιναν....αυτά...τα  ευχάριστα... στο Φάληρο...τα θυμάμαι σαν τώρα..!!!!...............................................................................................................................................
............................................................
Έγινα έξαλλος  μόλις πληροφορήθηκα...ότι σε μερικές μέρες συνεδριάζει το Γιουρογκρουπ για εμάς την Ελλάδα...χωρίς εμάς.!
Πήρα τις αποφάσεις μου...και δείχνω νευρικός....δεν με χωράει το σπίτι...
Έχω  κατεβάσει τις βαλίτσες...έσπασα και τον κουμπαρά...και την ώρα που μετράω τα ψιλά ...έρχεται  ανήσυχη η συμβία μου...
-Τι κανεις εκεί....Χριστιανέ μου..???
-Φεύγω προσεχώς για Βρυξέλλες.θα παρουσιαστώ στο Γιούρο.!!!...βάλε στη βαλίτσα δυο αλλαξιές...τα λοιπά απαραίτητα και το...Κασμίρι..!
-Ποιό..Κασμίρι..?
-Το δώρο του Πλανητάρχη..!!!
-Θεέ μου Λυπήσου μας !!!...Τι θα πας να κάνεις εκεί με δαύτο..???
-Θα δεις ..!!! ..η μάλλον θα ακούσεις στο Έκτακτο δελτίο..!!!
-Αγιά μου ..Κυριακή ...θερμοπαρακαλώ σε..!!! Δίνε του μέρες ..και να είναι...εργάσιμες..!!!

Όχι πως θα το πω στην Γυναίκα μου...τι σχεδιάζω...γιατί θα μου φέρει γρουσουζιά...άσχετο όμως σε σας θα το πω....!!!
Καί πάρτε την Μπάλα τη γυάλινη να βλέπετε το μελλούμενα...γιατί σας θέλω μάρτυρες..!!!
............................................
Είναι  στρογγυλοκαθισμένοι και συνεδριάζουν ...όλα τα θαυμαστά  θηρία της οικονομικής πολιτικής εξουσίας γύρω απο το μεγάλο τετράγωνο  τραπέζι της  μεγάλης αίθουσας των Βρυξελλών..
Το πως πέρασα τους διαδρόμους και βρέθηκα να τους παρατηρώ απ την μισάνοιχτη πόρτα μη με ρωτάτε.....
Όσοι  διαπιστευμένοι  κουστουμάτοι  είχαν την απορία  στους διαδρόμους και μου έκαναν ερώτηση ποιός είμαι ...τους απαντούσα δείχνοντας παραμάσχαλα το κασμίρι που κρατούσα στο άλλο χέρι...κι ας μη το πιστεύετε.. έδειχναν συγκαταβατικοί...!!!!
-Μπάρμπα  Γιάννης δε.......Greek...!!!!
-Oουου.....γιέες...!!!!...
Τι σου είναι η τηλεόραση και κάνουμε τσιγκουνιές στις ραδιοσυχνότητες...!!!
Τεράστια η αίθουσα...και μεγάλη περισυλλογή...άχνα τριγύρω..κι όλοι να ακούσουν κάποιον που μέτραγε τα λόγια του.
Απλώνω το χέρι και ανοίγω την πόρτα δειλά..υποδηλώνοντας συγνώμη για τη διατάραξη...
Ενας ευτραφής με δέκα κονκάρδες και δυο κορδόνια στο αριστερό του  πέτο.....επί της υποδοχής  και ελέγχου του χώρου μου  υποδεικνύει να εγκαταλείψω τον χώρο.
-Νο χίαρ.....νο χίαρ...!!  (όχι εδώ...όχι εδώ..!!! )
-Μπαρμπα Γιάννης ...ρε Μίστερ...κοίτα τι φέρνω..!!!...
Γίνεται μιά διακοπή..και τα περισσότερα βλέμματα πέφτουν επάνω μου...!!!
-Κασμίρ...μπάϊ πρέζεντεντ...Ομπάμα...φορ ...Μί..!!!
Όλοι χαμογέλασαν μόνο ο Σόϊμπλε έδειχνε κεραυνοβολημένος...!
Φαίνεται δεν παρακολούθησε μέχρι τέλος την παρουσίαση στο Φάληρο...και το φιλειρηνικό και καυστικό προφίλ του Αμερικανού Προέδρου...μη αντέχοντας την σκληρή κριτική στο θέμα του χρέους,στοχεύοντας με  την επιμονή στο πρόσωπό του...κι έκλεισε την τηλεόραση ...
Άλλως θα με θυμόταν ..όπως οι λοιποί ..που σχολίασαν και χαλαροί χαμογελούσαν  σπάζοντας τον πάγο.!
-Μπάρμπα.....!!!!!
-Οου Γιέες...Γιάννισ ..δε Γκρϊικ..!!!
-Οουου Μάϊ...Γκοόντ..!!!!!....Ακρόπολις...Ομπαμα...Σουβλάκι.....Οπαα...!!!
Μωρέ όλοι τα ξέρετε τα στέκια...και πετάτε τη σκούφια σας ..να σουλατσάρετε με κοντομάνικα...στους Αέριδες...αλλά θα σας στριμώξω...στο κασμίρι..!!!
Έδειχνα επίμονα το κασμίρι...υπενθυμίζοντας ότι είναι δώρο του Ομπάμα....
Εγινε σούσουρο ...και φέραν κάποιο που μιλούσε άπταιστα Ελληνικά...!
-Ρε  φίλε...όχι εδώ..!!! Μάζεψε τα σε παρακαλώ..!
-Εμαι χρεωμένος και αδικοχαμένος...κι αυτοί..παίρνουν αποφάσεις..!!!...Είδες ποτέ δανειστή...να μην ενδιαφέρεται... και..για την συγκυριακή μου ατυχία....??...ο...Άλλος μου έκανε δώρο το κασμίρι..κι έδειξε Γαλαντόμος..κοίτα..!!!
-Σσσς..μη το λες.......θα χασω τη δουλειά μου....
-Ρε αει...χάσου..!!!
Μου κάνουν νόημα να πλησιάσω...και μαζί ..τον "Δραγουμάνο"....να παρουσιαστώ στον Γερμανό υπουργό  κ. Σόϊμπλε.
-Τι θέλετε...Κύριε ?
-Από εσάς τίποτε..Κύριε  !...Από το Γιούρο.........
-Τι θέλετε από το ...Γιουρο...?
-Να μου ράψετε ...Ένα κουστούμι..!!!
Κοιτάζει τους υπόλοιπους...ξινίζει το μούτρο του πιο πολύ τάχα πως δεν καταλαβαίνει...και  απορεί   γιατί προφανώςδείχνει πως  μιλάει με τρελό..!!!
Του δείχνω το κασμίρι επίμονα..κι αυτός απορεί..
Ένας" εξοικειωμένος" σκύβει δίπλα του και του εξηγεί προφανώς το αλληγορικό μιας σημασίας..που έχει πολιτικό νόημα πολύ πιό σοβαρό από το ατυχές αυτό επίκτητο περιστατικό....της στιγμής.!
 Το πρόσωπο του και το ύφος του πήραν το χρώμα και την όψη της αγρανάπαυσης...χαλάρωσε και με προκαλεί να δεί καλύτερα το χρώμα την υφή και ποιότητα του προϊόντος που" λανσάρω..".
Με ένα  καινοφανές ειρωνικό ύφος και συρρικνωμένα σφικτά φρύδια...διαπιστώνει ότι είναι καλύτερο από το δικό του...και πάντως όχι Κινέζικο....μα ούτε και Βρετανικό...δεν θες...ο ...Τραμπ...να κρύβεται εδώ γύρω με κανένα .."Ντρόν..κι αυτός  ο παλιόγερος που  κουβαλήθηκε... εδώ μέσα...να παίζει το λαγό..????.....φρίκη..!!!!
-Συμβιβάζεσαι εμείς να στο ράψουμε..?
-Απόλυτα...!!! Υπό ένα όρο..
-Να τον ακούσουμε..!!!
-Όσο εσείς συνεδριάζετε...ο Ράφτης ..εδώ πάρα πέρα..μαζί με το Δραγουμάνο....να με ράβει ...και να με καρικώνει ...και υπόσχομαι να μην αρθρώσω λέξη..από αυτά που θα μου εξηγεί...!
Τρελός ο όρος....Τρελός κι εισβολέας...κι ανάθεμα αυτός που του έκανε το δώρο...αν και παρακινδυνευμένο ..να σχολιάσεις ασυνάρτητο ..ένα πειραματόζωο..που  πάνω του  δοκιμάζεις το ασυμβίβαστο...και παγκοσμίως απαράδεκτο.
-Δεκτός κι αυτός...!!! Τίποτε άλλο..?
-Οχι αυτά μόνον.!
-Καλώς..!!! Φωνάξτε ένα Ράφτη και ...συνεχίζουμε.......
.......................................................
.............................
Οι προτάσεις  ξεκίνησαν ήπια....! Ησαν όλοι εκεί..
Μαζί και οι συνομιλητές των Δανειστών  της Αθήνας..που ..άνοιξαν τα χαρτιά τους.
Στο παρα κεί...ο Ράφτης..με κρατεί όρθιο...μετράει με τη μεζούρα..καβάλο..μανίκια ..πέτο..και κόβει αχνάρι..παράμετρο της κιμωλίας..που σταμπάρισε....και παίρνει το ψαλίδι..στον πρόχειρο ..πάγκο.!
Με την πρώτη ψαλιδιά...ακούω τον Δραγουμάνο..(Μεταφραστή)..να με ενημερώνει ότι μιλούν στο Γιούρο.. για περικοπές...!
-Ωχ..!!! Αυτό είναι..κακό σημάδι..!!!
-Ποιο ..Κυριε..?  με ρωτάει ο Ράφτης...διαβάζοντας την αγωνία μου..!...Το ..διπλοκόψιμο..?...Μην ανησυχείτε..!!!Έχω ράψει κουστούμια εγώ...στις Βρυξέλλες  σε Βουλευτές...και Βουλευτές...!!!
-Εγώ να δεις....πόσα ξήλωσα με την ψήφο μου..?
-Πως..?
-Τίποτα...δουλειά σου..!!!...
-Δραγουμάνε μετάφραζε χωρίς λάθη....! Εσύ και εγώ ..είμαστε εδώ μέσα..Λάϊβ..Ιστορικές οι στιγμές... και πάντες οι λοιποί Έλληνες...βλέπουν διαφημίσεις..!!
........................................
...............................................................
Φτάνουμε στο καρίκωμα...κάτι καρφίτσες συνοδευθούν την τελική μορφή του ενδύματος, καθως  ξεκολλούν απο το μπράτσο του Ράφτη και μορφοποιούν το τελικό ράψιμο...που φαίνεται θα είναι εντυπωσιακό...
Ας γυρίσω κατ αυτούς να το βλέπουν...θα τους βγουν τα μάτια...Πλανητάρχης είναι αυτός..!!!
Μίλησε πολύ αυτός ο ψιλός με τα γυαλάκια..κι έλεγε πολλά ...ξέρετε..αυτός που μαζί  με τις προτάσεις που μας πόναγαν  κι έφερνε στην Αθήνα...όπως  και  το όνομά..του..κατέληγαν στο...Μπλούμ...!!!..
 Κατόπιν το λόγο πήρε μία όμορφη κοπέλα και μου εξήγησε χαμηλόφωνα ότι είναι από τη Ρουμανία.
-Θέλω να μου  πεις...τί...λέει..αυτή..πολύ την συμπαθώ.. !!
 -Να κοπούν...μισθοί...συντάξεις... στην Ελλάδα και  απολύσεις....στο φέρτε....!!!!
 -Ωχ...!!!...Η Ρουμάνα..???
- Η....Ρουμάνα...!!!
-Του Τσαουσέσκου...???
-Του ποιου..???
 -Ασε δεν ξέρεις..! Αυτόν τον σκότωσαν σαν σκυλί...γιατί δεν έδωσε ποτέ ικανοποιητικές συντάξεις. στη χώρα  του. τη Ρουμανία...και τώρα....!!!
 -Ωωωχ..!!!!
Τρείς φορές φωνάξαμε εγώ κι ο Ράφτης..! 
Τρείς φορές..εγώ γιατί διπλώθηκε και σφάδαζα  από τους πόνους το στομάχι μου...σε αυτά που άκουγα...και τρείς φορές ο Ραφτης...γιατί έφυγαν τα σημάδια ..-καρφίτσες - από τις συσπάσεις.. μου...κι έχασε τα....αχνάρια...στο ύφασμα...!!!
 Είδανε και πάθανε να με στήσουνε  και να σταθώ στα πόδια  μου... για ώρες...
Όχι τίποτα άλλο...αλλά γιατί το Γιούρο...πλησίαζε στο τέλος χωρίς να καταλήξει...κι ο Ράφτης..έραβε τις τελευταίες βιαστικές  λεπτομέρειες.του ανεπανάληπτου αυτού δώρου του Προέδρου Ομπάμα!
 Λίγο πριν σηκωθούν από τις καρέκλες τους...κάνανε νόημα πως τελείωσαν και περιμένουν να δουν το αποτέλεσμα...πιό ανυπόμονος ο Σόυμπλέ...
Παρά την αρχική γκρίνια Η Γυναίκα μου...είχε κάνει δώρο το πουκάμισο...η κόρη μου τη γραβάτα...κι ο γιος μου το κομπολόι
Στο σικ που λέμε ο Μπάρμπα Γιάννης..στο Γιούρο...!!!..Αλλά βρε παιδιά...το ρούχο πάνω μου.."τράβαγε"..το είδα στον καθρέπτη..από αριστερή πάντα..κι ένοιωθα άβολα..!
Πήρα το κομπολόι στο χέρι κι έγειρα λίγο το σώμα να φανεί περισσότερο το πρόβλημα ως ..μαγκιά παρά ως ελάττωμα..! ..Το ίδιο και το καβάλο..!...πιο κοντό από δεξιά
-Ωρε...Π......τη ..μου..!!!.
Ηταν φανερό πως οι καρφίτσες δώσανε λάθος σημάδια αφού τρεις φορές ανακαθόρισαν το αρχικό σχεδιασμό..στην απρόσμενη ταλαιπωρία του περιστατικού...που περιέγραψα..
..Άνοιξα τα πόδια και τα στράβωσα σαν του Καραγκούνη....
Δεν φαινόταν και τόσο..!!!..Προσάρμοσα το βήμα μου και πλησίασα τον Καθιστό υπουργό που έκλεινε το ντοσιέ του...λίγο πριν τη λήξη.
Ευχαρίστησα για την προσφορά ραφής και Ράφτη ..μοναδικό προηγούμενο χωρίς έγγραφη συμφωνία...με τους Εταίρους...
Όσο για το κουστούμι τον διαβεβαίωσα πως θα συζητηθεί πολύ τους προσεχείς μήνες...
Εξ ανάγκης "Τσαμπουκαλίδικο"...που λέμε.. ως απροσάρμοστο...θύμα των περικοπών .!
Όσο για τις κάμερες όταν βγήκα έξω και κατέβαινα τα σκαλοπάτια...έγινε της τρελής από θαυμασμό
και ευχάριστα σχόλια των επιτετραμμένων στα κανάλια..!!!
Μόνο μία δημοσιογράφος παρατηρητική... ...σαν κάτι να κατάλαβε...σχετικά με το κουστούμι και έκανε ένα πικρόχολο σχόλιο..
Δεν θα σας πω..!!!
Και μην σπεύσει κανείς από σας..Πολύξερος για  να πει ...πως το θέμα μου...είναι από "κλεμμένο ανέκδοτο"
Και γνωρίζει τι μου είπε...αυτή η κουτσομπόλα......γιατί θα γίνουμε από δύο χωριά..!!!
Τι λέω εγώ...???? ....Εμφύλιος..!!!!
Αφού όλη αυτή η κωμική  και τραγική Ιστορία που βιώνουμε στην παγκόσμια ιστορία ως Έθνος και ως Λαός...μόνο ως μαύρο κακόγουστο ανέκδοτο...ακούγεται από αυτούς που κάποτε δεν έβρισκαν λόγια να μας ευχαριστήσουν.....στους Αγώνες της Δημοκρατίας....όπως ο σημερινός Πρόεδρος των ΗΠΑ.!
Αυτό κι αν είναι....Ανέκδοτο..!!!!




























Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....