Η αλήθεια και το ψέμα της ..της ..Πατάτας...

Εύθυμα και σοβαρά 
του Μπάρμπα  Γιάννη του Ψαρά...      

                       Μου την Έπεσε ....Τσιγγάνος  με το φορτηγάκι....
 -Έλα ...κύριε να πάρεις....Πατάτες... Αχαΐας....κοίτα...πράμα....άσπρο ...άσπρο....!
  -Δεν βγήκα να αγοράσω  Πατάτες ... του λέω...Άκουσα το ..ωραίο τραγούδι ...που ...είχες στη διαπασών...στα μεγάφωνα ....'Τα μαύρα μάτια σου"..... και μερακλώθηκα...γειά σου Μανώλη ...Αθάνατε...!!
                  -Το ...Μανώλη...είναι Θεός μου....!!
-Και δικός μου ...ρε Κουμπάρε...ξεχνιέται αυτή ...η φωνάρα..?..
Ενθουσιάζεται ..ο...Γύφτος...υγραίνονται τα μάτια του και γίνεται πειστικός.....Σπαθάτος...
- Να σου κατεβάσω...ένα τσουβάλι ...τριάντάκιλο... Αδελφέ....Πάρε μπέσα σου μιλάω ..θα το ευχαριστηθείς....?
-Πόσο κάνει..?
-Δέκα ...Ευρώ...τσάμπα πουλάμε....από το ...Νεροκόπι...!
  Γίνομαι καχύποπτος ...και συννεφιάζω.... απότομα ...πάνω ..που πήγαινε να ξεφορτώσει το τσουβάλι...
-Ρε ..συ...με δουλεύεις...?...Εσύ...δεν  φώναζες προ ..ολίγου στο μεγάφωνο..πατάτες..από τα ..Βραχνέϊκα....?.....Πάρτο ..πίσω...δεν το θέλω...μου το ..παίζεις...Παπαρήγα...!!
 Για μια στιγμή σαστίζει..ανοίγει την μπροστινή πόρτα..και σκύβει κάτι να πάρει...νόμισα ..ότι ήθελε να μου δείξει κάποιο τιμολόγιο...αμ δε..και που ντο........το εμφιαλωμένο... νερό έψαχνε ..από αμηχανία...
  -Εγώ ..φίλε...το ..Παπαρήγα...ντεν ...ψηφίζω..!!!
- Ρε μπας.. οι πατάτες..και είναι ..εισαγωγής ..από αυτές που σατιρίζατε... στο ..Καρναβάλι..στο άρμα.. να ..παρελαύνουν. και να ...μπανιαρίζονται...βαμμένες...ρετρουσαρισμένες...για να μην μείνουνε στο ράφι...του πανικόβλητου.. Μεγαλέμπορα...και σε φώναξε να τις  πουλήσεις ?...Πες μου την αλήθεια ...και θα το εκτιμήσω...!!
 -Τέλεις να ..σου .. πω το..Αλήθεια...?...Από το Λαχαναγορά...είναι....το ..Έμπορα...όλο...βρίζει....το ίντερνετ..που μπήκε...μέσα......πάρτο..μου λέει...και πούλα...όσο..όσο.!
 -Ετσι...μπράβο....τώρα ..το εκτίμησα....και ήρθε η...δική μου η σειρά...να σου εκμυστηρευτώ κάτι....
Πάρε λοιπόν το τσουβάλι....σήκωσε το .. γιατί δεν μπορώ... με τη μέση μου...και άσε το στην είσοδο...του Σπιτιού..μου......Αλλά πρόσεξε....θα σε ρωτήσει ...η Γυναίκα μου....μην κάνεις ..το..λάθος...!
  Οι πατάτες ...είναι..θα πεις...και θα επιμείνεις  από το Νευροκόπι...!...υπάρχει λόγος...για να στο λέω...!
-Τι λόγος...Θείο..?
-Πρώτον...να γλιτώσω...την μουρμούρα..και την κριτική...σαφείς οι εντολές.... της..ψωνίζουμε ...Ελληνικά προϊόντα...και μόνον από Συνεταιρισμούς.....καταλαβαίνεις ...και δεύτερον  για να την φάω τηγανιτή..και να ευχαριστηθώ.. χαλαρά....τώρα..που θα στοιβάζει...μπόλικη...στη γωνία...να μου φύγει..η λαχτάρα της...Αδερφέ...κι όσο ...για την Παπαρήγα.......
- Χ.....νη   ..  την έχουμε... !
-Ακριβώς...ρε..Κουμπάρε...κόλλα ..το...!!...Γελάει καλόκαρδα..κι αφήνει να φανεί το χρυσό δόντι..κάτω από το δασύ μουστάκι του...!!!
 Τα βλέπεις....Καποδίστρια....??.Ακόμη και μετά από 200 χρόνια .όταν έρχεται του λιμού Εθνική ανάγκη..έστω  με διαφορετικές συγκυρίες και επιχειρήματα .η  Πατάτα...πάντα θα ανοίγει  τον δρόμο στο αδιέξοδο...ακόμη κι  αν πρέπει να κάνει στην άκρη...Αλήθειες ..και ψέμματα...!!...
   Και  σαφώς θα δίνεται η  αφορμή ...για να προσδιορίζουμε...τα λάθη ...και τα χούγια..μας... καθώς και τις ανεκμετάλλευτες...δυνατότητες μας....!
   Αλλά για αυτά   θα μιλήσουμε μια άλλη φορά...!!!


Μπάρμπα   Γιάννης

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....