Περνάμε ...Κάβο.....

Γελιογραφια του Μπαρμπα Γιάννη του Ψαρά...





Το να  έχεις ανεβεί πάνω σε ένα πλοιάριο...και να ταξιδεύεις...με μπάρκο την Ελπίδα....της επιβίωσης...λέει πολλά..!
Λες ....σαπιοκάραβο είναι...θα φορέσουμε σωσίβια, από εδώ ως απέναντι....θα σφίξουμε την καρδιά μας ,θα στριμωχτούμε...νεράκι...και αλλαξιές να έχουμε.....θα μας φάει η ξινίλα μέχρι να φτάσουμε....
Αλλά μόλις πατήσουμε πόδι...στεριά....και το σιγουρεύουμε....γονατίζουμε  κάνουμε το σταυρό μας ...και δόξα το Μεγαλοδύναμο...!!!   
Κάπως έτσι θα περιγράφαμε τη Οδύσσεια των μεταναστών..όπου εν πάση περιπτώσει..έχει ένα τέλος.
Τους παραλαμβάνει η Ευρώπη...εξακριβώνει τα στοιχεία ...την Εθνικότητα...και κατόπιν τους οδηγεί σε ασφαλές μέρος..όπου τρεις κι αυτοί...τέσσερις
.Ζωή είναι αυτή...κάπου θα βολευτούμε..για όλους έχει ο Θεός..άλλο από αυτούς που χάθηκαν...στο πάρα έξω κάβο...!
Αυτός  ο κάβος έχει φάει πολλά κορμάκια.....στις μεγάλες φουσκοθαλασσιές...θερίζει...!
Τον περνάμε κι εμείς οι  Έλληνες...κι ας νομίζουμε πως πατάμε στεριά.....πως οργώνουμε χωράφια...πως κτίζουμε ακίνητα...πως περνάμε διόδια......και ψάχνουμε τα χιονοδρομικά..!
Μας το θυμίζουν κάθε τόσο...Καπεταναίοι...με τετράφαρδα... Γαλόνια...και καλοξυρισμένα .."μούσια" και κάτι ....καπέλα...ναυτικά..έτοιμα να δώσουν διαταγές...με εκείνο το ...σφυριχτράκι....!!!!
Μη ρωτήσετε για ..Ναυτική εμπειρία....τους ψηφίζουμε...και Γίνονται πρωθυπουργοί.....
Μετά την ορκωμοσία. -λίγα μέτρα  απ του Μαξίμου...-..και κάτι  μέρες.μετά,  μας ενημερώνουν ...πως είμαστε συνεπιβάτες στο ίδιο καράβι ...
Πέρσι...σε κάποιο φανάρι ...συναντηθήκαμε πλάι τα αυτοκίνητα μας με τον Πατριώτη μου τον Αντωνάκη..!!!
-Πρόεδρε...!!!  ..του φωνάζω...πως τα βλέπεις..? ...θα βγούμε από το μνημόνιο..?
Χαμογελάειι ...σηκώνει το χέρι ....και μου λέει  με σπουδαίο ύφος....
-Τώρα περνάμε τον κάβο...!!!
-Τα φανάρια ..περνάμε....Πρόεδρε...!!!...μη ..λες ..τέτοια...!!!
-Τον Κάβο περνάμε...τον Κάβο..!!!
Βρε μανία....να μην στεριώνουμε...ποδάρι ...να το σιγουρεύουμε..κάποια στιγμή.
Φεύγει το έδαφος...κάτω από τα πόδια μας...και κρατάμε τον τοίχο...σαν να είναι κουπαστή.
 Είπαμε πως είμαστε χώρα...που περιβρέχεται από θάλασσα....αλλά ντέ και σώνει . να ευτυχήσουμε  που ... θα συν ταξιδεύσουμε .. και με  τους λαθρομετανάστες....λίγο βαρύ...
Τι στο καλό...χώρα εφοπλιστών...είμαστε..να μην ξέρουμε να διαλέγουμε..Καπετάνιο..?
Βγήκε κι ..ο Αλέξης....και διακηρύσσει...!
-Έχουμε ...λέει ...Στρατηγική...!
-Που..?
Στα όρη...στά άγρια βουνά...!!!
Ανακουφίστηκα...συγκρατημένα...είπα..! δεν  μπορεί  Στεριανός είναι ο Άνθρωπος  ...σιγουρεύουμε τη γή μας...!
Μαρκάρουμε τα χορτολίβαδα μας...φαρδαίνουμε τις λεωφόρους....αποκαθιστούμε   την ανάπτυξη...των αγρών στα βουνά και τα πεδινά ...!
Ειδυλλιακή  εικόνα...καλή μου φάνηκε..
Μαζί σου Άλέξη...Συνταξιούχος...!!! ..Σου κάνω...?
-Κανείς δεν περισσεύει....!!!
-Είμαι ..χρήσιμος...σαράντα δύο χρόνια δουλειάς....κι αντέχω...
-Εσύ...μου κάνεις ..για φλάμπουρο..!!!
 Κορδώθηκα ...του λόγου μου....είχα και κάτι μετάλλια από το στρατό, τα φοράω στο πέτο...και ήμουν έτοιμος να πάω παρέλαση....!
Παιδιά...της Ελλάδος...παιδιά...που σκληρά πολεμάτε.....φωνάζουν τα μεγάφωνα....
-Για μένα είναι αυτό σκέφτηκα....και όπλο κράτησα...και ανηφόρες..περιδρόμιασα...και καζάνια έπλυνα..και ένσημα...κόλλησα...με έφαγε ο πάγκος και το κατσαβίδι...μιά ζωή μέσα στους δρόμους και τις νύκτες...
 Σαράντα δύο χρόνια....!!!
Κάτι μέσα μου έλεγε πως η Πολιτεία θα με ανταμείψει..
Έριχ να και το πιο πάνω ζεϊμπέκικο..σε κάνα γάμο καμιά βάπτιση..να με βλέπουν τα εγγόνια μου να με καμαρώνουν....
-..Μπράβο Παππου...για πάρτη σου...!!!
-Στην υγειά σας ρε Ππαιδιά ....!!!
 Ώσπου ήλθε το...έέκτακτο...!!!..εκείνο..της  Βουλής...ζωντανό..το λένε...δεν μου έρχεται..Εγγλέζικα...κοίτα....ολόκληρο...μνημόνιο...το έχουμε αποστηθίσει..απέξω κι ανακατωτά...το <<ζωντανό>> δεν μου έρχεται..!
-Λαϊβ...Παππού...!!!
-Εκείνο...το ξέκωλο..!!! 
Βιαστική η σύνδεση....είχε ομιλία του προέδρου...στο βήμα...πρέπει να είχε πει και κάτι άλλο...που δεν ακούσαμε...αλλά...συγκράτησα τα λόγια της ροής...και μένω άφωνος....!!!
-Κυρίες ...κύριοι...Βουλευτές...!!! Περνάμε ...Κάβο..!!!!
-Γυναίκααα φωνάζω τις δραμαμίνες...και γρήγορα..!!!
Είμαστε σε σαπιοκάραβο...και κουνάει...
-Όπως πάντα ...της υπερβολής...είσαι....μου ρίχνει και μια ειρωνική ματιά...
-φέρτε μου το σωσίβιο...να τρέξω για την πρύμνη...και σηκώνομαι ανήσυχος...
Τα πράγματα σοβάρεψαν όταν άρχισα να τρέχω....
-Ξωπίσω από τον Παππού...μην τον χάσουμε..φωνάζουν Αλαφιασμένοι..δεν έχει πάρει τα χάπια του....!!!
Τι ..τα θες...στη Βουλή ...τα μασάνε....μιλάνε για περικοπές...της ΄ταξεως...κρατηθείτε...!!!
Εμένα ..με κρατήσανε ...μου δώσανε νερό...με συνεφέρανε......άλλος την έπαθε....ο Ανηψιός μου...ο Προκόπης...!! 
Του ..ήλθε εγκεφαλικό....κι έπεσε ξερός...μπροστά μας...έιχε υποβάλει για σύνταξη....πριν λίγο καιρό...και έκλεισε το μαγαζί του...υπολογίζοντας τα ..αναδρομικά...και τις..χασούρες...!!!
Μιά τηλεόραση..μπροστά..μας να εξαγγέλλει τις μεταρρυθμίσεις...κι εμείς στο Σαλόνι ..ανάστατοι..!!!
Μια διαφήμιση...να διακόπτει....ανάλγητα....κι ο ..Εγγονός μου ..να φωνάζει...σπαρακτικά....κρατώντας..το οινόπνευμα...!!!
-Αφήστε...τον Παππού....!!!...Πιάστε...τον Θείο...!!!!






 




    












    
 








Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....