Έσαι..πλυμένος ρε..χαμένε..


 Εύθυμα και  σοβαρά..




Είμαστε στην αποφόρτιση των Ιμίων.!
Έχει πέσει εδώ και ώρα το σήμα της βουλής ...αλλά πολλοί ...είμαστε άγρυπνοι απόψε..!
Κτυπά νευρικά το τηλέφωνο τρεις η ώρα τη νύκτα...ανάβω το σποτάκι απάνω από  το κεφάλι μου και σηκώνω το ακουστικό.!
Εμπρός.!!!
-Μπάρμπα Γιάννης ο Ψαράς..?
-Από τον τηλεοπτικό σταθμό "μας τα σπάει".! Έχουμε απόψε ένα θέμα εθνικό..μπορείτε κύριε να  συνοδεύσετε μία δημοσιογραφική αποστολή στα Ίμια..?
-Απόρρητη..?
-Εμπιστευτική..!!!
-Μπορώ να χρησιμοποιήσω το μαγνητοφωνάκι μου,...??
-Μα φυσικά ..!! Θα υπάρχουν και κάμερες..με γωνίες λήψης..!
-Θα προσεδαφιστήτε με το ελικόπτερο του σταθμού μας...στην στάνη του βοσκού..!!!
-Έχουν και στάνη τα ΊΜΙΑ..?
-Και στάνη έχουν...και καρδάρες με γάλατα  έχουν...και σίτες έχουν...και βουτυροκορφάδες..ξαφρίζουν...!!!
-Κι εσείς  που το ξέρετε...?
-Έχουμε τον άνθρωπό μας...!
Χρόνια περίμενα τούτη τη στιγμή...να καλύψω ..ένα ρεπορτάζ..πάνω σε ακριτικό νησί...που βολοδέρνει...γύρω γύρω από μανιασμένα κύματα..και τόση ιστορία το συνοδεύει....!
Χάσαμε τρία παλληκάρια ...μας πήρε ο Άνεμος τη σημαία...και παρά λίγο ο Διάβολος  τη Φυλή  !!!
Να περιγράψω την καθημερινότητα...ενός ανθρώπου που έχει συμβιβασθεί με την μοναξιά...το βέλασμα των γιδοπροβάτων... και το παιχνίδισμα απ το βουητό των τεσσάρων ανέμων. με μπόλικο σασπένς μυστηρίου...και κατασκοπευτικής δραστηριότητος..!

Δεν άργησε να με προσγειώσει το βαρύ μεταλλικό κήτος...με εκείνο τον ξηρό κρότο..που αφήνουν οι στριγγιάρικες φυσούνες του...όταν ζυγίζεται στο μισό μέτρο.... μαζί με ένα εικονολήπτη και ένα μπούμαν..!!
-Θενκ γιου πάϊλοτ...συ γιου λέιτερ.. !
Του ένευσα κι εκείνος...πήρε τον ανηφορικό δρόμο του γυρισμού  στην γειτονική Κάλυμνο...!!!
Αποθέσαμε τον εξοπλισμό και αμέσως έβγαλα τις  διόπτρες ...για να βρώ τα ίχνη του ανθρώπου που μας περίμενε.!...κατα μήκος της ακτογραμμής...στην πλαγιά...δεξιά...κάτι δυσδιάκριτες συστάδες...
Α...να τος...!!!
-Καλημέρα...Πατρίδα..!!!...Είμαστε από ..."Τα σπάει".!
-Πόθεν είπες ρε χαμένε..?
-Από "τα σπάει"....!!!!...Υποθέτω ότι είστε ο Βοσκός...κύριος Τραμπάκουλας..
-Σσσσσ...Μίλαγε...μυστικά..κ Δημοσιογράφε...του όνουμα μου του γνωρίζουν οι Τούρκ.!
-Υποθέτω και οι Έλληνες...!
-Ου...αυτοί κιαν ....του γνωριζν..!!!...Εχουν ακούσει ολες μου τις κασέτες..!
-Που είναι λοιπόν το πρόβλημα..?
-Πιου πρόβλημα ...δεν υπάρχει πρόβλημα...συ..κι εγώ κι οι Κάμερεες..!...Παρτου αυτο παιδί΄μου
βαλτου εφτου που ξερεις..!!!
-Ξέρετε κύριε Τραμπάκουλα ..όσο σας παρατηρώ άλλο τόσο..αδυνατώ να πιστέψω..ότι γυρίσατε από το χθες..!!!
-Εγώ να γυρίσω..?...δεν είμαστε καλά ...εγώ γυρίζω ...γύρω γύρω το νησί...και βουσκάω τα γίδο-προβαταμ...
Αλήθεια...τι κάνει η Παπαρήγα,,,?...Ο  Στάλιν..?...ου Περισσός..???
-Ου...πάει ...Αυτή...!!!...Δεν τάμαθες....???....
Γίνανε χαρτοπόλεμος...!!!
-Παει του ...Κόμμα...????.....Πάει κι ο ..Διαφωτιστής...???.
Κι εγω ψόφαγα να φωνάζω πως του κόμμα  είναι ένα...!
Τι λές ρε χαμένε...κι εγώ στέλνω Τουλουμοτύρια...στην Αθήνα...ντάνες στο Περισσό....????..Ποιός τα τρώει...???
-Σσσσ μη λες ...τέτοια....στη Βουλή γίνεται...λόγος για...μίζες...!!!
-Τα Τουλουμοτύρια ..μου..????
-Αλλες ...πολύ σοβαρες και επιζήμιες..!!!...Πάμε τωρα ...στη στάνη ...θα τα πούμε...διεξοδικά
-Τι θα πούμε...???..
.Άκου να σου...πω....!...Εγώ έβοσκα τα προβατάμ...εδώ απάρα ......πέρα....χρόνια και..ζαμάνια..!
...................................................................................................................................................
....................................................
-Να σου συστηθώ...Αγαπητέ...Μπάρμπα Γιάννης ο Ψαράς...μέλος του Συλλόγου σκυτάλη Αιάντειο Σαλαμίνος...!!! ...Τα παιδιά ..Μπούμαν...Γρηγόρης..ο Ακούω..κάλά........και Λήπτης εικόνας ..Αντώνης...βλέπω τα πάντα τέλεια...!!!!
-Χαιρόμαστε πολύ...!!!!
-Για μίλα μας Χαράλαμπε...για πες μας κάτι απ την ζωή σου..!
-Πως με είπες...???
-Χάρη ...Χαράλαμπε...κλασικός πάντα με το στριφτό μουστάκι.....-Τι έγινε η Κούλα.?
-Ποσους χρόνς...είχα νακουσω..φτούνο ..τόνομα.. Ωρε δημουσιουγράφε..!..

Που τη θυμηθηκς ρε παιδακιμ..?
-Χάρη για πες μας...σε έχουν παρενοχλήσει ..οι Τούρκοι μέχρι σήμερα..?
-Τι έκανε λέει ..??? Που τους είδες τους Τούρκους ρε παιδάκι μου,,?
-Ε...πως...δείχνουν έντονα την παρουσία τούς ...και φοβερίζουν..!!!
Μάλιστα γράφουν ..έγινε και περιστατικό...! υπερβολές..???
ι..!
-Ένας ..ήταν ...και βγήκε...βιαστικός  από τη βάρκα..στις...αφάνες  προς ανάγκη του...!
-Μα ακούσθηκαν οι φωνές σου Χαράλαμπε  μέχρι την Κάλυμνο....!
Έτσι λες...?...Τι να σου πω  βρε παιδάκι μου..τουν λυπήθηκα τουν ..Ανθρουπο..έτσι που τον είδα.!
Του λέω..!!!.Τι κανεις εφτου...ρε Χαμένε..??? Τλέω  ..Κι του πετά ου μια πέτρα.!
-Γκαρντασ...μου λέει..!!!
-Ιμια του λέω...
-Γκαρτασ μου λεει κι με  αγκαλιάζε
-Σε είπε  Γκαρνταση..?...δεν σε χτύπησε..?
-Μαγκαλιασε σι λεω...μύριζαν και τα χέρια του...!!!
Του γραφς...του περιστατικό..???
-Το γράφω κύριε Τραμπάκουλα...με έχεις ξενερώσει........
-Ιμια του λέω...του δείχνω και του χάρτη του Παππού  μου...το φιρμάνι της πύλης...και του συμφωνητικό μίσθωσης...!
-Γκαρντάς μου ξαναλέει συγκινημένος..!!!..Και με ξαναγκαλιάζει...!
-Συγκινήθηκα κι εγώ...κι του έδωσα πεσκέσι ένα τουλουμοτύρι...!!!..κι εφυγε...αλλά τα χέρια του μύριζαν βρε παιδάκι μου..σκέτη μπόχα...απλυτος σκουπίστηκε.....!...Σοβαρό ...αυτό...!!!!..του γραφς...???
-Τι έγινε την άλλη μέρα... κύριε ..Χάρη. αφ   ότου έφυγε η Τούρκικη  βάρκα.????
-Ηλθε μιά Κανονιοφόρος...!!!
-Σε απειλούσε να εγκαταλήψεις το νησί...?
-Οχι....ήθελε τα υπόλοιπα τουλουμοτύρια..!!!!
-Μη μου πεις....!!!...τότε είδες να πλησιαζουν τα δικά μας...από Κάλυμνο..?..αναθαρρησες..?
-Τους φωναξα...!!! ....Θα σας καταγγέιλω στο ...FBI......για μίζες...!!!..
Εχου χαρτιά εγώ ...έχω φιρμάνια ...χαρτες..πανω από ογδόντα χρονς..του παππού μου...σαλαγάει τα πρόβατα...!
-Κι έπιασε το κόλπο...?
-Εσυ τι λες ρε χαμένε..? δεν θα έπιανε..?...βάλαν φουλ τις μηχανές...και παρα λίγο να πάρουν σβάρνα ..ένα δικό μας...
-Ετσι εξηγέιται το τηλεγραφημα Γκιλντιρμ...στον Τσίπρα...!!!
Να ηξερες ...Τραμπάκουλα...τι είπες στους Τούρκους...!!!
-Τι είπα ρε δημοσογραφε ...μην με μπλέκεις...με τα Κομματικά...έγω έβοσκα τα προβαταμ...εδώ παρα πάνω....δεν ξερου τίποτα.!!!  Είσαι πλημένος...??? ...Να σε φιλήσω.!
Νομίζω χάρη πως ξεδυάλυνες το μυστηριο... Κατασκοπίας και διπλωματικής ανησυχίας..!!! Βγάλαμε λαγό..!!!
Εξηγούσα στον Χάρη τον Τραμπάκουλα...πως  κρατούσε στα χέρια του...ανομολόγητα στοιχεία...και πως μιά μέρα θα φανούν χρήσιμα στην Πατρίδα.!
Εδώ η αποστολή μας τελειώνει....θα ειδοποιήσω το... ιπτάμενο πουλί.....του... "μας πάει"...να έλθει  να μας παραλάβει..!
Αλλά δεν μου λες ρε ...Χαρη...!!!!-
Να σε πω...Μπαρμπα Γιαννη.....μ....!!!
-Τοσος καυγάς...εδω τρυγύρω....δεν σε παρενοχλεί κανείς...???
-Που να με βρει ρε ...χαμένε...εγώ και το ...γαλάρι μου...κρυβόμαστε...!!!!..στα μυστικά λαγούμια...!!!
-Εχουν λαγούμια τα ...Ίμια..?
-Πάνω απο δέκα εκατομύρια....και λίγα σου λέω...μην βάλω την ομογένεια...!!!..ποια θε ς ρε χαμενε να είναι..?
Τα μυστικά περάσματα στο μυαλό των Ελλήνων.!...Εκεί κρυβομαι...εκει φυλαω τους χαρτες μου...το φιρμάνι της πύλης...εκεί και το συμφωνητικό μίσθωσης....του Δημάρχου  Καλύμνου..
Εκεί ρε χαμένε  λουμώγνω.. προσωρινά ... τις καρδάρες μου και πηζω το γάλα...τα τουλουμοτύρια μου και τα γιαούρτια.!
Εμεινα εκπληκτος....σταυροκοποιόμουνα..!!!......Είναι δυνατόν...????
Να παίρνω συνέντευξη...από τον Έλληνα Γιδοβοσκό....Χαράλαμπο Τραμπάκουλα...πάνω σε μία αμφισβητούμενη βραχονησίδα...που κρύβει το Γαλάρι και τα συμπ΄ργαλα παρασκευής Γιαούρτης..?
Και μέχρις εδώ...όλα καλά....μα να πουλάει Τούρκος.. Επιχειρηματίας .κεσεδες γιαούρτης με τη φωτογραφία το τσαρούχι και τη φουστανέλα του Τραμπάκουλα ...στην Αμερική τον Καναδά κλπ...για να τα οικονομάει ..και να λέγει ότι η βραχονησίδα είναι Τουρκική.....δεν το αντέχω..!
Ίσως σε αυτή την αντίφαση  κρύβονται τα λόγια...του Υπουργού Κοντζια..πως οι Τούρκοι...και ανιστόρητοι είναι και αγράμματοι...
Αλλά αυτό...και πολλά άλλα είναι...γραφίδες ενός άλλου χρονογραφήματος....που θα ξανα..ματα γράψουμε...!
Χαράλαμπε...Αδελφέ να σε σταυροφιλήσω..!...Το ...γιαούρτι που μου έκανες ..δώρο...δεν θα το φάω...! 
Σε άγιο δισκοπότηρο...θα το φυλάω...κάθε μέρα ...για σε....... για το Αιγαίο και την Πατρίδα  να μεταλαμβάνω..!
Άφησα τον Τσοπάνη..να με χαιρετά συγκινημένος ενώ απομακρυνόταν το Ελικόπτερο...
Γύρω ...από το ξερονήσι...οι Ντουντούκες...από τα αντιτορπιλικά ..προειδοποιούσαν ..οι μεν τους δε...οτι ...εχουν εισέλθει παράνομα ...και παραβιάσει... τα όρια της Συνθήκης...του προπάππου του Τραμπάκουλα...!
Και δεν θα ξεχάσω ποτέ τα τελευταία του αινιγματικά λόγια...!.............................................
-Είσαι πλυμένος ρε...χαμένε...???...να σε φιλήσω...!!!!

Μπαρμπα Γιάννης



















Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....