Το ...πούλμαν...το Μπορντό....

Από βραδύς τα είχα συ γυρίσει....
το σακίδιο μου τα σχετικά σύνεργα....μιας ολοήμερης  περιηγητικής εκδρομής..!!!
Μπάρμπα Γιάννη μου λέει η Ταμίας του συλλόγου μας ...πριν λίγες ημέρες, θα έρθεις μαζί μας εκδρομή...έτσι...?
-Πουλάκι μου της λέω.....υπάρχει και το ...αλλιώς......
-Δεν έχει αλλιώς ...θα έρθεις....!!!
-Μα έχω...την παράγκα μου....την Συμβία μου.....
Την Δεύτερη....μπορείς και να την πάρεις ...μαζί ....η πρώτη ...μπορεί να σε περιμένει....!!!
Άμα σε στριμώχνουν με...καλοσύνη και αγάπη... δεν έχεις περιθώρια...πρέπει
να κάνεις ηρωική έξοδο..! 
-Εντάξει θα έλθω...!...Φωτογραφίες επιτρέπονται...?
-Τά πάντα επιτρέπονται....ακόμη και τα ...σόκιν ανέκδοτα....!
-Ας το καλό σου...παιδάκι μου..απάντησα και ξεροκοκκίνισα....ετούτοι ...είναι ..¨βαλτοί "...θα με κολάζουν...σκέφτηκα...!...Θεούλη ...δάνεισε μου ...δύο τρία ..Αστροπελέκια....αξιοπρέπειας ...να τρομάξω...στην κακιά ώρα το...ανάθεμα...!!!
Μία βδομάδα το στροβίλιζα στο μυαλό μου ....και δεν έκρυβα την γεροντική  χαρά μου...ήλθε και η χθεσινή Κυριακή...
Ζεστό...μυροβόλο...Ανοιξιάτικο πρωινό.... πήρα το στρατί...έφτασα και Περίμενα στη στάση ...της μεγάλης Λεωφόρου...δίπλα σε μία ανθισμένη ροζ πικροδάφνη.. σημείο συνάντησης.. ...
Κάποια κυρία περίμενε για τον ίδιο λόγο...κι κοίταζε το ρολόι της...και μετά το βάθος της λεωφόρου......
-Καλημέρα σας ...κι εσείς για την εκδρομή της Σκυτάλης..?
-Μάλιστα..δεν έχουμε αργήσει...ήδη πέρασαν δύο πούλμαν....
-Το δικό μας έχει χρώμα...Μπορντό...απαντώ...σίγουρος ...και καλά πληροφορημένος...όπου να είναι θα φανεί....
Μα νά το...!!!...πόση χαρά...ολοκαίνουργιο...ξεπρόβαλε στη στροφή...πλησιάζει....μας κάνει σινιάλο και ανοίγει την μπροστινή πόρτα....
Φωτεινά ...χαρούμενα...χαμογελαστά πρόσωπά...από μέσα μας καλοδέχονται...με ζωηρά..καλωσορίσματα....όσα και η διάθεσή τους...!
Σιγά ...παιδιά ...η μαγκούρα μου ...η τσάντα μου ...το κομπολόι μου...φωνάζω ανεβαίνοντας τα σκαλιά....που είναι..?
-Εδώ μπάρμπα ...Γιάννη ...στα κρατάμε...ανέβα...έτσι μπράβο...!!!
Έκατσα...με άνεση πήρα δύο ανάσες....και αντάλλαξα με τους γύρω τις καλημέρες....
Αυτό το Μπορντό...χρώμα  στο ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο...μου άλλαξε την διάθεση....ευχάριστα....
Άφηνα για λίγο μια Πόλη ...βαθιά προβληματισμένη...και φοβισμένη για το αύριο...
Αδιάφορη για τον ερωτικό  μήνα  Μάη  που της άνοιξε το  ημερολόγιο του , με φως... λουλούδια κι  αρώματα ,και τώρα της χάριζε  αποκαρδιωμένος...την τελευταία...σημαντική ανοιξιάτικη   ημέρα... 
Κι αυτή ..η Αθήνα....Μίζερη ...και ζαλισμένη από τους ψεκασμούς... τον ξέχασε.χωρίς...να τον ξεπροβοδίσει με ένα μαντίλι ..κι ένα αντίο...από κάποιο μπαλκόνι....της.
Εγώ απομακρυνόμουν....χωρίς να την κοιτάξω...με το  καινούργιο αγκαζέ.. Μπορντό Πούλμαν....παραδομένος στη μουσική  κτυπούσα παλαμάκια....και  ζωηρά να σιγοντάρω,μαζί με τους λοιπούς...  ένα νησιώτικο...Μπάλο και  στη διαπασών  .. με τον ανεπανάληπτο... Πάριο....
Πολλά τα χιλιόμετρα....γρήγορα περνούν οι εικόνες...τα εργοστάσια....οι επιγραφές...οι φίρμες ..τα διόδια....φευγαλέα...σαν το κοντέρ....που φέρνει...αμφίδρομες στροφές η βελόνα του ...και τα καταπίνει....
Έχω  κι εγώ ...τον τρόπο...τώρα... να τρέχω....χωρίς μαγκούρα....να συναντήσω στα ψηλά κι  απόκρημνα...βράχια των Δελφών τους Θεούς....!
Να πιω στην Κρυσταλία πηγή...το νερό της ...να μαντέψω.. τα Μελλούμενα....αυτής της Πατρίδας.............................................................
Να περιεργασθώ από άλλη οπτική γωνία  τον σύγχρονο Ηνίοχο...που θα κρατήσει .στά .σταθερά  χέρια του τα χαλινάρια  και την    Μοίρα  ..της ,  στους σύγχρονους  χαλεπούς καιρούς..όπου  μετά βασάνων  και πολλών δυσκολιών  πορεύεται....
.................................................................................................................................................................
Ξαφνικά διακόπτει..ευχάριστα... την μουσική και την σκέψη μου .. το μικρόφωνο...με την εκφώνηση του συμπαθούς φίλου και  συνταξιδιώτη ...κ Θανάση...που  παρεμβαίνει...δυναμικά...
- Και τώρα ακούστε...θα σας πω ένα ...Ανέκδοτο....!...Είναι από τα παλιά ....και συνέβη στο χωριό μου....!!!
 Έπεσε σύννεφο το χειροκρότημα..ο ενθουσιασμός και το  γέλιο...οι μισοί ...γιατί πράγματι ήταν αστείο...όσο και πρωτότυπο..και οι άλλοι τόσοι...για τον τρόπο που το διηγήθηκε...καθώς έκοβε τις μισές λέξεις..στη βιασύνη του....!!!
Του φχαριστηθήκατ...ωρέ...???...καλο..ε..???
Τέλειο.....!!! σκέτη...Αράχοβα...!..κι..άλλο...κι άλλο...!!!
-Να σας πω κι άλλο ένα..?.....τον διακόπτει η συμβία του...!
-Άσε  να πάρει σειρά ...κι άλλος....μετά..πάλι....
..........................................................................................................................................................................
...................
Κρατώ την φωτογραφική...και δεν χορταίνω τα στιγμιότυπα....τοπία....πλατάνια...ρεματιές...λουλουδιασμένες ...άσπρες..και φροντισμένες αυλές...κάποια ...περιστύλια...αρχαία ξεχασμένα σε ...πλαγιές, με αειφόρους από την αρχαιότητα..έως   σήμερα...ελαιώνες....
Αυτά δεν θα μπορέσει η βελόνα του κοντέρ μπροστά  στο τιμόνι του οδηγού  να τα αφανίσει....γιατί τα προστατεύει η γοητεία και η ομορφιά του μοναδικού και ανεπανάληπτου....ενσταντανέ...
Να και το Γαλαξίδι....λιμάνι για ...φωτογράφηση χωρίς  τέλος...
Κι ένα Μπορντό..λουλούδι ανάμεσα στα άλλα στην άκρη της πλατείας...να τραβά την προσοχή μου
Το νεγκατίβ...της ζωής...που μου κλείνει το μάτι....
Κι εγώ ο Γερο πρόστυχος που της χαμογελάω....έτσι γιατί έχω την απατηλή αίσθηση ότι θα την αποπλανήσω...σε μία εκδρομή....
 Λέτε να ήλθε ...της κακιάς ώρας το...ανάθεμα..?..να βγάλω...της αξιοπρέπειας τα αστροπελέκια...που σας έλεγα...?
Αφήστε...καλύτερα.......!...θα σας δείξω φωτογραφίες  από την εκδρομή...ανεπανάληπτες κι αυτές σε ..."Μπορντό...φόντο.!
 Έτσι για καλώς όρισμα στο καλοκαιράκι..που πολλά ευχάριστα μας υπόσχεται....έτσι γιατο πείσμα  και το κακό μάτι των δανειστών μας...!
                                                    
Μπαρμπα Γιάννης












Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Έξελθε κατηραμένε ...Οφη...

Είθε....τούτες τις ...ώρες....