Σφαγή στη Φυσική....
Τυχαία και.....σοβαρά...
από τον Μπάρμπα Γιάννη τον ..Ψαρά
Δεν ξέρω αν το έχει η Μοίρα αυτού του τόπου ,κάθε φορά που η Πατρίδα μας αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις....παράλληλα να συμβαίνουν...και ανεξήγητα λάθη σφάλματα...παραλήψεις ....όπως θέλετε πέστε.... το....αλλά συμβαίνει δυστυχώς...το ίδιο το σύστημα προστασίας των θεσμών να παρουσιάζει πρωτοφανή ...για να το πούμε με ιατρικούς όρους ....(παρ..ότι ψαράς είμαι)...την παθογένεια της "Ανοσοκαταστολής"...και θα με καταλάβετε....και εσείς πριν απορήσετε μαζί μου...
...-Μα ... δις..εξαμαρτείν..????...θα συμφωνήσουμε όλοι...!!!
Και ομιλώ για το Αδιέξοδο των σημερινών εξεταστικών προβλημάτων που διαγνώστηκαν στη Φυσική ,και τραυμάτισαν τον Μαθητικό κόσμο...για άλλη μία φορά...την στιγμή που η Χώρα μας βρίσκεται στριμωγμένη στον τοίχο...τραγική σύμπτωση θα μου πείτε...?
Να σας θυμίσω...λοιπόν κάτι από το παρελθόν...!
Εκείνες τις στιγμές... που η χώρα βρίσκεται σε γενική κατήφεια...και Εθνικό πένθος....Ο Πρωθυπουργός της ...Ανδρέας Παπανδρέου... είναι νεκρός...ύστερα από πολύμηνη ταλαιπωρία με την υγεία του .
Τα πάντα έχουν ετοιμασθεί για την εξόδιο ακολουθία... ο κόσμος μαζεμένος στην Μητρόπολη..αποχαιρετά τον αγαπημένο ηγέτη του..ενώ δεν έχει ακόμη... συνειδητοποιήσει...καλά καλά την απώλεια...!!
Υπουργός Εσωτερικών τότε.... ο υιός του Γεώργιος Παπανδρέου...
Υπουργός Εσωτερικών τότε.... ο υιός του Γεώργιος Παπανδρέου...
Είναι η εποχή ...που τα αδέλφια Δρύς...εξουσιάζουν..στο πολιτικό γίγνεσθαι....ο μεν Πρώτος ...ως Υπουργός Οικονομικών ....ο δε έτερος...ως υπηρετών στο υπουργείο Παιδείας....μάλιστα είχε συμβάλλει ως επιστήμων Εκπαιδευτικός ...στην διατύπωση ασκήσεων Φυσικής ,ως γνώστης του αντικειμένου...και συμπεριελήφθησαν, στις προτεινόμενες εξετάσεις...μία δε από αυτές έμελλε να κληρωθεί ...και να εξελιχθεί...σε αυτό που με θυμηδία .. αποκαλεί ο...Λαός...."Πάρτε... Διάολοι...Βάγια..." ...!!!
Εκείνο το καλοκαίρι...καλή ...ώρα ... σαν τώρα.....τα θέματα αρχίζουν να μεταδίδονται στα εξεταστικά κέντρα...παντού κυριαρχεί ...η ησυχία της...αγωνίας....οι πόρτες ερμητικά κλειστές.....η περισυλλογή ..στην κόλλα ...στις επί μέρους ερωτήσεις ...στις ασκήσεις..και στην ανάλυση των υποερωτήσεων...
Ξαφνικά..μέσα στην αίθουσα...ενός εξεταστικού κέντρου...Λυκείου του Κορυδαλλού...ένας Μαθητής σηκώνεται...κρατώντας την κόλλα του ...πλησιάζει τον Εξεταστή ..επιτήρησης...και του λέει.
-Σύμφωνα..με τους νόμους και κανόνες της φυσικής... αυτή η Άσκηση ...είναι λάθος...!!!...δεν λύνεται...!
-Σσσσσ...παιδί μου...είναι η απάντηση του επιτηρούν τος...γράψε ότι ξέρεις...και κάνε ησυχία,,!!
-Μα δεν λύνεται...απαντά ο Μαθητής...φωνάζοντας δυνατά...όποιος γνωρίζει τα στοιχειώδη για μία "αντίσταση"...δεν μπορεί να συνεχίσει...την άσκηση.....και σηκώνεται ... αποχωρώντας και αφήνοντας την κόλλα στην έδρα επιτήρησης...Φεύγει το παιδί...και πάει στο σπίτι του.... και λέει οργισμένο στην
ξαφνιασμένη μάνα
-Η ...αυτοί δεν ξέρουν Φυσική...και ξεσηκώνουν...λάθος .... περιγραφόμενες ασκήσεις από την διεθνή βιβλιογραφία.....για να το παίξουν ...καθηγηταράδες...η εγώ ...είμαι τρελός..!!!
-Σιώπα παιδί μου ....ικετεύει ...πανικοβλημένη ..η Μάννα ...θα πάρουμε τον Καθηγητή σου τηλέφωνο...και θα διευκρινισθεί....μην κάνεις έτσι....Κύριε ..ελέησον...!
Το παιδί κλείνεται στην κρεβατοκάμαρα....και μένει αμίλητο....
Σε λίγο...στις τηλεοράσεις...σκάει ...η είδηση για την προβληματική Άσκηση....οι πάντες τρέχουν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα...το παιδί ...είχε τελικά ....δίκιο...η άσκηση από ένα σημείο και μετά ήταν λάθος....ο κόσμος ...βοά.... θέλει... να εκραγεί..
Ραδιόφωνα και τηλεοράσεις αναμεταδίδουν και αναλύουν το μέγεθος της αποτυχίας και του πανικού...το κλίμα γενικά είναι επιβαρυμένο...παντού οργή και αγανάκτηση...δεν συμβαίνει πρώτη φορά αυτό στους Έλληνες...(βλέπετε που...σας λέω..?)...
Νισάφι.. πια...!
Ραδιόφωνα και τηλεοράσεις αναμεταδίδουν και αναλύουν το μέγεθος της αποτυχίας και του πανικού...το κλίμα γενικά είναι επιβαρυμένο...παντού οργή και αγανάκτηση...δεν συμβαίνει πρώτη φορά αυτό στους Έλληνες...(βλέπετε που...σας λέω..?)...
Νισάφι.. πια...!
Βρέθηκε λοιπόν η....μεσοβέζικη λύση.... που αποδείχθηκε τραγικότερη από κάθε άλλη....εναλλακτική...
Η ..περί ου λόγος άσκηση ...μέχρι του σημείου που ήταν σωστή ..θα έφερνε την βαθμολογία...που της άξιζε...αν πάλι λανθασμένα είχε τραβήξει η κόλλα ...πάρα κάτω ..έστω και λάθος,θα πληρούσε τα κριτήρια για ..."άριστα"....!!!
Ανοίγει ..ξαφνικά η πόρτα ...της κρεβατοκάμαρας.....Δικαιωμένο και ενθουσιασμένο το παιδί...φωνάζει στη Μάνα....
Τα βλέπεις που είχα...δίκιο...και δεν με πιστεύατε...όλοι σας....???
Στιγμιαίο βέβαια....γιατί η τύχη του είχε πλέον ...κριθεί....έχασε τέσσερις πολύτιμες μονάδες από την άσκηση , που ήταν αρκετές να χαθεί η είσοδος στην Ιατρική σχολή...καθώς η γενική βαθμολογία..ήταν υψηλή..και κατά πάσα πιθανότητα... εξασφάλιζε την επιτυχία του σε αυτή....
Θεωρώντας ίσως την διεκπεραίωση μιας ανώφελης πολλαπλασιαστικής πράξης..και την εφαρμογή ενός τύπου...που δεν είχε λογική συνέχεια στο γραπτό,...έκανε αυτό που και ένας Νομπελίστας...με σεβασμό στην επιστήμη...ευχαρίστως θα είχε κάνει...άφησε κάτω το μολύβι...και διαμαρτυρήθηκε...
Ίσως να μην είχε ενδιαφέρον...να θυμηθώ αυτό το περιστατικό...πλέον ...όχι για το παιδί....άλλωστε δρόμοι στη ζωή ...υπάρχουν πολλοί ...και οι άξιοι δεν χάνονται...καθώς ο Θεός ευλογεί την ελπίδα.
Αλλά...το πλήγμα..βαρύτατα...το δέχτηκε ο Θεσμός των εξετάσεων....και δεν είναι υπερβολή...γιατί στη συνέχεια...κατά περίεργο τρόπο...αυτοί οι μαθητές ...που παρατράβηξαν ...ως το τέλος...την άσκηση ...και πήραν το άριστα.....ήσαν ....οικονομικοί αιμοδότες ...των δεκαπέντε περίπου φροντιστηρίων της Αθήνας ..που είχαν τις λύσεις " λάθους...καρμπόν" στα χέρια τους....!...τυχαίο....???..ας πούμε ..ναι...
Έλα όμως που τα λάθη καρμπόν επαναλαμβάνονται....και το δις εξαμαρτείν...και τρις στη νιοστή..που θα βγάλουν ...μου λέτε ...???
Κύριε Μπαμπινιώτη ...Δάσκαλε χτίζε...... θεσμούς και νόμους όσο μπορείς ....φιλότιμα και επάξια....
Κάποιοι άλλοι...ξέρουν καλά να τους γκρεμίζουν...κι ύστερα φταίνε τα παιδιά...που μας φτύνουν....!
..........και μη μου πείτε για τα πάρα κάτω.....Άσχετο.....γιατί ..θα θυμώσω...άγρια...!!!!
**************************************************************
Θεωρώντας ίσως την διεκπεραίωση μιας ανώφελης πολλαπλασιαστικής πράξης..και την εφαρμογή ενός τύπου...που δεν είχε λογική συνέχεια στο γραπτό,...έκανε αυτό που και ένας Νομπελίστας...με σεβασμό στην επιστήμη...ευχαρίστως θα είχε κάνει...άφησε κάτω το μολύβι...και διαμαρτυρήθηκε...
Ίσως να μην είχε ενδιαφέρον...να θυμηθώ αυτό το περιστατικό...πλέον ...όχι για το παιδί....άλλωστε δρόμοι στη ζωή ...υπάρχουν πολλοί ...και οι άξιοι δεν χάνονται...καθώς ο Θεός ευλογεί την ελπίδα.
Αλλά...το πλήγμα..βαρύτατα...το δέχτηκε ο Θεσμός των εξετάσεων....και δεν είναι υπερβολή...γιατί στη συνέχεια...κατά περίεργο τρόπο...αυτοί οι μαθητές ...που παρατράβηξαν ...ως το τέλος...την άσκηση ...και πήραν το άριστα.....ήσαν ....οικονομικοί αιμοδότες ...των δεκαπέντε περίπου φροντιστηρίων της Αθήνας ..που είχαν τις λύσεις " λάθους...καρμπόν" στα χέρια τους....!...τυχαίο....???..ας πούμε ..ναι...
Έλα όμως που τα λάθη καρμπόν επαναλαμβάνονται....και το δις εξαμαρτείν...και τρις στη νιοστή..που θα βγάλουν ...μου λέτε ...???
Κύριε Μπαμπινιώτη ...Δάσκαλε χτίζε...... θεσμούς και νόμους όσο μπορείς ....φιλότιμα και επάξια....
Κάποιοι άλλοι...ξέρουν καλά να τους γκρεμίζουν...κι ύστερα φταίνε τα παιδιά...που μας φτύνουν....!
..........και μη μου πείτε για τα πάρα κάτω.....Άσχετο.....γιατί ..θα θυμώσω...άγρια...!!!!
**************************************************************
«Σφαγή» στη Φυσική με τα περισσότερα γραπτά κάτω από τη βάση
Κάτω από τη βάση έχει γράψει ένα συντριπτικό ποσοστό 70%-80% των υποψηφίων που εξετάστηκαν στο μάθημα της Φυσικής.
Αυτό δήλωσε το πρωί της Πέμπτης στον Σκάι ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Παναγιώτης Φιλντίσης.
Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι ο μέσος όρος των γραπτών είναι κάτω από τη βάση, καθώς κυμαίνεται μεταξύ 6 ή 7, με άριστα το 20.
Υπενθυμίζεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, αποφάσισε να βαθμολογηθεί κανονικά το ερώτημα Γ4, καθώς έκρινε ότι η ελλιπής διατύπωσή δεν επηρέασε την απόδοση των υποψηφίων.
Σύμφωνα με την πρώτη πειραματική βαθμολόγηση γραπτών Φυσικής, το 12% των υποψηφίων είχαν λύσει το επίμαχο ερώτημα Γ4.